Co Zarządca powinien wiedzieć o resursie?

Planowałem napisać dalszą część o zmieniających się i nowych wymaganiach UDT dotyczących wind. Jednak zasypany zostałem pytaniami o resurs. Co to? Jakie konsekwencje ma dla wspólnot? Zatem o resursie. Pojęcie resursu dotyczącego urządzeń transportu bliskiego pojawiło się w rozporządzeniu Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w

Tagi: , ,

Mało kto z nas – Zarządców pamięta, a przeważająca część naszych Klientów pewnie nawet nie ma takiej świadomości, że w Ustawie o gospodarce nieruchomościami, jeszcze przed uwolnieniem zawodu zarządcy, ustawodawca mówił wprost, że zarządca może wykonywać opracowania i ekspertyzy oraz doradztwo w zakresie zarządzania nieruchomościami (uchylony art. 185 ust. 1a. UoGN). Nie znam przyczyn uchylenia

wycena usług zarządzania nieruchomością

Jak właściwie wycenia się usługi zarządzania? Ciekaw jestem jak wielu zarządców lub członków zarządu wspólnoty zadało sobie kiedyś takie pytanie. Zazwyczaj jak zarządca dostaje pytanie o ofertę to obie strony operują tzw. stawką za metr. Tylko jaki metr? We wspólnocie mieszkaniowej na pewno mamy powierzchnię lokali mieszkalnych, usługowych, użytkowych (garażu) oraz powierzchnię części wspólnych. Zatem

Budżet Wspólnoty - myśli zebrane

Budżet Wspólnoty – myśli zebrane

Na czym właściwie polega prawidłowa gospodarka finansowa Wspólnoty Mieszkaniowej? Dla jednych są to suche liczby i statystka, dla innych utrzymanie stawki na tym samym poziomie. Natomiast dla Zarządcy zazwyczaj oznacza to racjonalne wydawanie środków w długim okresie czasu, przy jednoczesnym dbaniu o dodatkowe przychody dla Wspólnoty. Poza tym jest jeszcze wiele innych szczegółowych kwestii, na

Ogłoszenia i zabudowy w windach

Windy są jednym z wielu urządzeń zainstalowanych w budynku. Może trochę bardziej skomplikowanym – mającym zaawansowane i rozbudowane układy automatycznego sterowania – ale jednak jednym z wielu, którymi zarządca musi się zająć. Dlaczego zatem poświęcamy tutaj windom nieco uwagi? Trochę z przekory – windy zazwyczaj postrzegane są przez zarządców jako swoista czarna skrzynka – działa

Zarządzanie czasem, czy coś takiego w ogóle istnieje?

„Czas jest tym, czego potrzebujemy najbardziej, ale wykorzystujemy najgorzej.”  William Penn Zarządzanie nieruchomościami to mnóstwo zadań, spraw i nierzadko problemów. Wówczas możesz odnieść wrażenie, że doba jest zbyt krótka a ty, nie wiesz, w którym miejscu aktualnie się znajdujesz, co już zrobiłeś, czego już nie zrobisz, co jest ważne, a co pilne lub też co

Czy na pewno drożej znaczy lepiej?

Czy na pewno drożej znaczy lepiej?

Jak często, wybierając wykonawcę, kierujesz się kryterium kosztów? Czy zastanawiałeś się jakie pułapki czyhają na ciebie kiedy wybierasz ten wskaźnik jako główny? A może już doświadczyłeś na własnej skórze co oznacza „tanio”. Jeżeli tak to pewnie już wiesz, że często nie idzie to w parze z „dobrze”, ale czy na pewno drożej oznacza lepiej? Czego

Trudny klient czy trudny zarządca?

Trudny klient, czy trudny zarządca?

Zacznijmy od tego, że nie istnieje tzw. „trudny klient”. To etykieta nadana drugiemu człowiekowi ze względu na naszą niechęć do kontaktu z nim. A z czego to wynika? Otóż tzw. „Trudnego klienta” tworzy trudna sytuacja, która budzi emocje, często negatywne. Różni ludzie różnie reagują na problemy, złość, krzyk, obwinianie wszystkich dookoła itp. To przez pryzmat

Atmosfera w zespole

Atmosfera w zespole

Podczas codziennej pracy, nie tylko przy zarządzaniu nieruchomościami, oprócz fachowej wiedzy, doświadczenia i nastawienia na rozwiązywanie problemów nie mniej ważna jest atmosfera w pracy. Zespół tworzą ludzie, którzy w ramach grupy osób dążą do wspólnego celu. W naszym wypadku do jak najsprawniejszego zarządzania nieruchomościami. Każdy członek w dobrym zespole jest ważny i dobrze zna swoją

Na początek trochę o polityce…. [firmy]

Na początek trochę o polityce…. [firmy]

Zaczynając jakieś zadanie, współpracę czy nową relację, zastanawiamy się jak ją poukładać, z kim będziemy mieli pracować, czy nowy kontrahent będzie rozumiał nasze potrzeby, a czy my zrozumiemy potrzeby naszych klientów. Zadajemy sobie pytania czy osoby, znajdujące się wokół nas będą dla nas wsparciem i zdejmą nam z głowy obowiązki i zadania, które im powierzamy

TOP