Co Zarządca powinien wiedzieć o resursie?
czwartek, 18 lutego 2021
PMM Zarządzanie Nieruchomościami
ul. Bobrowiecka 1
00-728 Warszawa
Tel.: (22) 545 90 00
Email: biuro@pmm.waw.pl
poniedziałek, 26 listopada 2018
Podczas codziennej pracy, nie tylko przy zarządzaniu nieruchomościami, oprócz fachowej wiedzy, doświadczenia i nastawienia na rozwiązywanie problemów nie mniej ważna jest atmosfera w pracy.
Zespół tworzą ludzie, którzy w ramach grupy osób dążą do wspólnego celu. W naszym wypadku do jak najsprawniejszego zarządzania nieruchomościami. Każdy członek w dobrym zespole jest ważny i dobrze zna swoją rolę. To jedno z zadań szefa zespołu, aby w miarę zmieniającej się rzeczywistości modyfikować zadania, aby efektywność pracy zespołu cały czas rosła. Atmosferę też tworzą ludzie. To ich codzienne zachowanie i nastawienie do pracy połączone z wyżej wspomnianą efektywnością stworzą przyjazną atmosferę w całym zespole.
Poranne przyjście do pracy, gdzie spotkasz osoby, z którymi masz dobry kontakt, nie masz problemu z komunikacją, nie boisz się zapytać o zdanie i poprosić o pomoc, będzie zdecydowanie przyjemniejsze niż konieczność pracy z grobową miną i zdawkowymi odpowiedziami.
Każdy, jak by nie był zgrany zespół, tworzą ludzie, a gdzie dwie osoby to trzy opinie. Jak to pogodzić? Tu mam jedną radę, która jest chyba najbardziej uniwersalna.
Szef zespołu, który słucha osób z którymi współpracuje, potrafi wyciągać wnioski i reagować na sytuacje kryzysowe, nie dość że zyskuje w oczach współpracowników to jeszcze ma szansę przez to stworzyć dobrą atmosferę w pracy. Pracownicy zespołu, to też przede wszystkim ludzie i każdemu zdarzy się trudniejszy dzień, kłopoty w domu czy inna sytuacja, która będzie odciągać od bieżącej pracy. Słuchajmy pracowników i rozmawiajmy z nimi. Czy wszystkie zaplanowane działania na konkretny dzień muszą być wykonane w tym terminie? A może, któreś mniej istotne można przesunąć na następne dni? Szukajmy wspólnego rozwiązania, nie zostawiajmy członka zespołu samego z problemem. W zgranym zespole łatwiej też, przesunąć czasowo pewne obowiązki na inne osoby, które akurat mają „luźniejszy” dzień.
Budujmy przyjazną atmosferę na co dzień. Znajdźmy chwilę na rozmowę o czymś przyjemnym, pożartujmy razem. To dosłownie kilka chwil, a rozluźni atmosferę pracy zespołu i uczyni ją zdecydowanie przyjemniejszą.
Na koniec, kolejna moja, nie wiem czy nie najważniejsza rada.
To zdecydowanie pomaga w codziennym życiu i ma ogromny wpływ na nastawienie wszystkich osób wokół.
Szef Zespołu – Zarządca Nieruchomości
czwartek, 18 lutego 2021
poniedziałek, 30 września 2019
czwartek, 29 sierpnia 2019